måndag, april 16, 2007

We did it all for Don.

Jag jobbade idag, med två tjejer från skarpnäck och nånannanstans ifrån. Emma & Nina.
Det var helt galet soft, jag trodde det skulle bli skitjobbigt för att de inte skulle hitta osv. Fast eftersom jag var så duktig och skyltade allting med pilar och allt (Mest för min egen skull) i vintras så gick det asbra. Vilket gjorde att jag kunde slappa ganska hårt och det är ju alltid najs.
Dessutom var de inte gamla och tråkiga som många andra på bolaget, så i princip kunde jag härja fritt så som jag brukar utan att någon klagade. Att det var 20 grader ute och att jag kunde sitta på lastkajen och äta lunch som jag för en gångs skull tagit med mig var inte fel heller.
Totalt tror jag bara att det var en enda timme av stridsdimma* på hela dagen och det var den sista, vilket är jämförbart med typ 3 i fredags.

*Stridsdimma är ett koncept utvecklat av svenska värnpliktiga som beskrivning för ett tillstånd där det du gör är så montomt och tråkigt att du helt enkelt försvinner in i någon dimma av icke-närvarande för att få tiden att gå snabbare, jag och christian har kommit på att detta också kan uppstå på systembolaget.

På tal om något helt annat. Jag är kär i sångerskan i The Sounds, hon är helt groteskt cool, på scen iaf. Även ifall jag är fast övertygad om att jag egentligen hatar henne. Hon är ju trots allt kvinna och jag är säker på att allt det jag gillar med henne egentligen bara är en fasad. Det är komplicerat helt enkelt.
Något som är enklare är min nyåterupptäckta fascination för Vinnie Jones. Han är helt enkelt bara jävligt cool. På riktigt. Så är det.


2 kommentarer:

Rxn sa...

Ah vad fan, the sounds? skärp dig, smutsa inte ner dina tankar..

Mattias sa...

The Sounds är ju the shit, dessutom kommer de till roskilde, men dit ska ju ni inte med så zinde!