söndag, april 01, 2007

Time to go.

Jag är sjuk.
Antingen min Far eller Andreas har smittat mig, båda har varit sjuka, jag misstänker att det var Andreas för pappa var jättesjuk och Andreas var bara lagom sjuk, jag är nog lagom sjuk.
Såpass lagom så jag kunde gå ut igår.
Jag hade inget att göra och kände mig lagom rastlös, så jag ringde runt lite, det visade sig att planka.nu skulle ha demonstration mot den höjda avgiften i tunnelbanan, vilken irriterar mig väldigt mycket, så jag tänkte att då kan jag lika bra gå dit.
Jag mötte upp några vänner på plats och ganska snabbt fattade jag att de var där för att "beskydda" demon mot ev. attacker från meningsmotståndare.
Vilket jag tyckte lät ganska korkat, jag menar, vem fan skulle vilja göra det?
Men, klart som fan dyker det ju upp några småglin precis innan demonstrationens avmarsch, de står och tittar på demon ett tag tills någon hajjar till och börjar springa mot dem, någon blir några och ett 30tal personer flyger väl iväg, inklusive mig av någon anledning, jag blir alltid så medryckt i sånna situationer.
Jag stannar dock efter ett tag då småglinen springer och gömmer sig bakom en snut och jag inser att jag inte är så sugen att spendera eftermiddagen på klarabergshäktet.
Ingen blev gripen och demon avgick som planerat, resten av demon gick jag och några till ute i kanten av den och lekte stora och starka, det var skoj.

Dålig bild från min mobilkamera på demon 1.

Dålig bild från min mobilkamera på demon 2.

Polisen minns göteborg 2001 så när vi passerade McDonalds blev hotbilden av demon plötsligt förhöjd och ett par snutar placerades utanför ingången. Skoj.

När demon vart avslutad skulle jag och några vänner gå därifrån, det tyckte inte polisen som stoppade och visiterade oss.

De släppte oss i 2 omgångar för att vi skulle bli mindre farliga, så jag gick över till andra sidan gatan och fotade de som var kvar, nånstans här hann de gripa en av oss för hot mot tjänsteman.

Efter det farsliknande polismötet skulle vi gå och grilla på långholmen, på vägen passade vi på att stanna upp och ta ett klassfoto.

När jag kom hem kände jag mig plötsligt mer sjuk än innan, så jag tog beslutet av att stanna hemma idag. Annars har det inte hänt så mycket i mitt liv.
In other news: Cirque du Soleil kommer till Stockholm i september med sin Delirium föreställning, det är bra, då slipper jag åka till Las Vegas för att se dem, det dåliga är att biljetterna kostar mellan 400 och 700 spänn. Men det ska nog lösa sig.

Inga kommentarer: