onsdag, april 18, 2007

Here in your bedroom.

Ruben fyller år på Måndag. Hela 20 pinaler är han uppe i. I födelsedagspresent har han passande nog fått en ny dator, den skulle kommit igår, men det gjorde den inte och inte idag heller. Då blir Ruben arg och skriver hatmail till personalen på datorföretaget. Eftersom Ruben är dyslektiker blir det väldigt kul:

>inte fan vet jag vem jag ska skriva till, men ni är sämsta företaget jag har
> köpt av, ni säger ett datum man väntar o väntar men sen får man den inte de
> datumet ni utlovat? va är det för jävla fel på er?


Datorföretaget har uppenbarligen hanterat arga datornördar förut och retirerar snabbt till standarsvar #20 i supportmanualen:

>>Hej,
>>
>>Vi beklagar förseningen och de eventuella problem det medför. Om det är en
>>produkt som det är stor efterfrågan på kan ibland leveranstiden försenas. Det
>>betyder att datumet skjuts upp. Om du önskar kan du återkomma till oss med ett
>>ordernummer så kan vi se hur ordern ser ut och eventuellt varför den dröjer.
>>
>>--
>>Med Vänliga Hälsningar
>>Jimmy, ***********.

Helt fanatiskt fumligt fantastiskt tyckte jag faktiskt att det där var.
Jag såg nyligen V för Vendetta, jag vet inte om jag skrev det, men scenen där V presenterar sig har snabbt intagit om inte förstaplatsen så åtminstone topp 3 på min favoritscen i film-lista.
Helt generande genialiskt skrivet.
Vilket i sin tur leder till att jag helt sonika snor hela superidéen med dialogen och använder den på min blogg.
Nej, men jag har faktiskt övervägt att förändra min skrivande stil här på bloggen, där den nu är korrekt återbeskrivande i vardaglig ton kanske den hade kunnat övergå i ett stiliserat illustrerande återgivande i novellistisk ton. Problemet med det är att det krävs starka händelser med mycket känslor, till skillnad från min nuvarande form, och jag känner ganska lite, vilket leder till att det inte heller blir så mycket starka händelser. Vi får se. Det är under utveckling.
En dag utan en ny teori i mitt liv är ingen dag.

2 kommentarer:

Rxn sa...

V for Vendetta är en utav världshistoriens bästa filmer, vet du vem som spelar V i filmen? NEJ DET VET DU INTE HSHYSS. Det är han som spelar Mr. Smith i Matrix! Omg vad du inte visste detta, så otroligt proffsig jag är.

Fotnot: I årets nationella prov, Svenska B, utförd idag av Roxanne, finns där en text i ett häfte som detaljerat visar tankarna bakom filmen, att gamla gubbar från Uppsala ens brytt sig om att ta med texten det är värt ett;
Bravo.

Mattias sa...

Haha, jag kollade faktiskt upp det direkt efter jag såg filmen. Vi har haft debattkvällar med den filmen som tema här i sthlm faktiskt.