fredag, mars 23, 2007

It takes a fool to remain sane.


Jag tyckte jag var jättefinurlig häromdagen när jag installerade ett väderprogram i min webbläsare. Då kan jag ju trots allt hålla mig uppdaterad om vädersituationen utan att faktiskt gå ut, dessutom får jag massa roliga ikoner längst ner i min status-bar, dom är roliga för att det är vår nu (tekniskt sett) och ikonerna då för det mesta är små solar. Vilket är skoj.
Nu har jag dock konstaterat att hela saken är en bluff! De senaste dagarna har jag nämligen med jämna mellanrum tittat på morgondagens prognos och det har konsekvent stått följande
"Imorgon, dag i Stockholm, Stockholm Sweden
Mestadels soligt 11*C" eller något liknande.
Jag har tålmodigt väntat, och varje gång imorgon har anlänt så har den ändrat sig till:
"Nu i Stockholm, Stockholm Sweden
Mestadels molningt 2*C"
Vilket fått mig att konstatera att det hela är en konspiration iscensatt av staten och möjligtvis försvarsmakten för att få upp mina förhoppningar om att våren är här på riktigt när det egentligen fortfarande är bitter vinter!

och alla som känner mig väl vet ju att allt detta ju självklart resulterar i att Jonas är ett svin.



Titta på honom liksom! Han ser ju tom. svinaktig ut!
Vi tycker inte om honom längre.
Eller jo, kanske lite.

Inga kommentarer: