onsdag, februari 28, 2007

Tänka sig att vi lever i fria tider.

Jag är hemma mycket ja, jag trivs här. Jag trivs inte i det militära.
Idag var jag hos pv-konsulenten igen, hon är ganska värdelös, det är konstaterat nu.
Jag vet inte om jag berättat det, men när jag frågade om jag kunde få en tid där så sa mitt befäl: "Jag tror inte hon vill träffa dig." Då var jag ganska frågande till hela uttalandet. Nu tror jag jag förstår varför.
Jag är lite bitter över min situation för tillfället, det kan ta sig uttryck på många sätt, hos pv-konsulenten blir jag ganska aggresiv med tanke på att jag som sagt tycker hon är ganska värdelös, jag insåg det idag.
Det kan vara därför hon inte vill träffa mig.
Jag hade väntat i 1,5 vecka på mitt besök hos henne, jag tror jag var där i 15 min, väntetid inkluderad.
Jag berättade att jag känner mig arg på min situation, hon frågade varför, jag svarade att jag inte vet, sen svarade hon att hon inte trodde att vi kom så mycket längre, då frågade jag vad som händer härnäst, då förklarade hon att hennes föreslagna åtgärd var att de skulle sammankalla en granskningsnämd bestående av henne, mitt befäl, och någon från värnpliktsdetaljen.
Detta skulle, om jag har tur ske någongång i nästa vecka, de skulle disskutera min situation och sen avgöra mitt öde genom handuppräckning, typ.
Om de nu, mot all förmodan, skulle besluta att jag är såpass jobbig så att de måste skicka hem mig ska det dessutom gå till pliktverket för ett slutgiltigt beslut.
Om jag känner försvarsmakten rätt borde denna process ta, ungefär en månad, då har jag 8,5 kvar av min värnplikt.
Det känns segt.

Imorgon ska vi ha 8 timmar teori, förhoppningsvis, det är skönt, om man lyckas hålla sig vaken.
På fredag ska jag till nacka sjukhus, sen är jag ledig, det är skönt, förhoppningsvis kanske jag får nån hjälp där också.
På tisdag, när jag ska tillbaka, då får vi se vad som händer.
Jag vet inte.

Jag tog massa bilder idag, förhoppningsvis blev några av dem bra, då får ni se dem.
Eller så får ni inte det.

Inga kommentarer: