tisdag, augusti 08, 2006

Livstilism, motsättningar, begär och konflikt.

Jag har inte direkt hittat något tema för bloggen än, som det ser ut nu skriver jag mer vad som faller mig in, eller vad som tar upp mina tankar och/eller tid för tillfället.
Transport: Ett fenomen, otroligt effektivt men snarare ett måste för överlevnad. Jag föraktar transporter, samtidigt som jag beundrar dess effektivitet. En transport kan ta mig från punkt A till punkt B snabbt och oftast utan problem. Under transportens gång behöver jag egentligen inte göra någonting, vilket kan leda till tristress. En transport överträffar min egen kropps fysiska begränsningar av att förflytta sig, jag behöver inte heller anstränga mig fysiskt under en transport. Ändå har jag kommit fram till att jag blir minst lika utmattad av att bli transporterad som om jag hade transporterat mig själv, förvisso hade det sistnämnda tagit betydligt längre tid. Transporter är den ultimata passiviteten i samhället och det som är till för att underlätta för mig är nu minst lika ansträngande för mig. Hur vidareutvecklar du transportens kapacitet? Varför är jag missnöjd med denna synnerligen effektiva lösning? Jag antar att jag är ett barn av min tid, själva effektiviserandet har ansträngt mig.
Dilemma.
Jag har fortfarande inte skrivit mina texter. Dag 2 nu. Nu har jag dessutom lagt till en text på listan, eller två egentligen. Jag återkommer.

Inga kommentarer: