onsdag, augusti 09, 2006

In case I lost my train of thought

Temat på bloggen ja, jag har kommit lite längre men jag är inte framme än, jag har valt att inte politisera bloggen, dvs. jag sysslar med mycket politiskt arbete men jag vill inte ha en politisk blogg, så utöver den direkta påverkan över mina tankebanor och mitt vanliga liv politik har ska det inte påverka bloggen. Jag vill helst inte ha en personlig blogg, dvs. "Idag gjorde jag 32 saker och här är alla, i en lång lista.", jag vill inte heller att vad jag skriver ska ha någon direkt påverkan på någon i min närhet. Allt detta sammanlagt så har mitt kreativa utrymme för bloggen minskat något, och således är jag närmare ett tema. Det komplicerade med ett tema är att man lätt tröttnar på temat och då tycker jag inte det är kul att blogga, så jag ser ovanstående som riktlinjer, det kommer säkert finnas med i bloggen ändå men jag ska försöka minimera det.
Jag kommer konstant på massor av saker jag ska skriva här, filosofera över, tankspridd som jag är så glömmer jag det lika snabbt som jag kommer på det, se min post raindrops and roses.
Jag var ute på en promenad häromdagen, jag hade en tid att passa men jag gav mig ut långt i förväg för att ta en lång promenad promenaden gick dock ganska snabbt och jag fann mig ha massor av tid över, så jag gick och ställde mig vid ett stort bygge i närheten, jag stog där i en timme och observerade byggarna, jag tror jag byggde upp en hel karaktärsbild av byggare.
Byggaren är: Svensk, Man, 40-50 år gammal, heter lasse, kjell eller bosse, testosteronskadad och beundrar allting som är typiskt "manligt", oftast högervriden trots att detta ligger i konflikt med byggarens familjehistoria och klassintressen ofta med en (negativ) passion för invandrarfrågor. Byggaren ligger ständigt i osynlig konflikt med förmanen/arbetsledaren men han hyser en otrolig lojalitet gentemot företaget. Byggaren har oftast arbetat hela sitt liv som byggare och vet således hur man gör allting bäst. Byggaren är en egoist, han håller oftast inga djupare band med sina arbetskamrater och vad byggaren råkar syssla med för tillfället är alltid det viktigaste som försigår, byggarens uppgift för tillfället är alltid den högst prioriterade och således behöver han aldrig visa någon hänsyn. Byggaren är gift med en småfet kvinna i sin egen ålder och har varit det under en väldigt lång tid men drömmer ständigt om yngre kvinnor. Byggaren bor i en närförort, storhandlar, åker på charter, oftast lågutbildad, och ser sig defintivt inte som någon "svensson". Byggaren kör oftast en volvo för att svenskbyggda bilar kan man faktiskt lita på. Byggaren har satt i system att alltid se så upptagen som möjligt ut på arbetsplatsen utan att egentligen göra något för att undvika att bli satt i arbete. Byggaren föraktar allt och alla och kan ofta höras högljudt klaga över det som upptar tankarna för tillfället, oftast samma frågor han läst om i sin morgongtidning som han har prenumererat på i 25år och inte har någon ambition av att byta.
Man kan skriva hur mycket som helst, men ni fattar poängen... och jag som är så emot generaliseringar.

Nej, jag har fortfarande inte lyckats stryka av något på min to-do lista.
Jag har dock utökat den, såhär ser den ut atm.
Saker att göra:
1. Skriva ett flygblad om hur dumma centern är mot ungdomar.
2. Skriva en insändare via det där communityt som jag aldrig använder på samma tema.
3. Redovisa denna månadens "sökta jobb" till min arbetsförmedlare
4. Laga pappas Outlook utan att förstöra fler saker på denna otroligt keffade dator. (Har jag faktiskt försökt göra)
5. Ladda upp mats grejer till hemsidan
6. Ladda på kontakttelefonen.

Inga kommentarer: