måndag, april 14, 2008

Make your move, cross the line.

Jag funderar allt mer på att börja plugga.
Jag hatar att plugga, men jag känner mig mer motiverad än förra gången och dessutom är det omöjligen värre än att arbeta, och det vill jag defintivt inte göra längre.
En sjukt stor nackdel är ju att det inte ger mig några pengar, alls, att studera. En fördel är att jag förmodligen kan tjäna mer pengar när jag väl studerat färdigt och börjar arbeta igen.
För jag antar att just den här arbetesdelen som jag ständigt flyr ifrån är det enda jag inte kommer undan från.
Det skulle ta mig ca 1,5 år att plugga in gymnasiet, mestadels på komvux, jag har godkänt i nästan alla grundämnena så jag hade kunnat plugga fritt valda kurser, språk och sånt kanske.
Gymnasiet är ju en sak, men det är bara för att få grundbehörighet.
Vad pluggar jag sen då?
Jag funderar alltid på beteendevetenskap eller psykologi, helst skulle jag vilja forska i det, sådär lite random, men jag är alldeles för oakademisk för det, och jag hade förmodligen tyckt det var frukantsvärt tråkigt för att inte nämna det faktum att jag aldrig kommit in.
Kanske pluggar jag till sommelier. I enlighet med nuvarande sysselsättning. Det är trots allt ett intresse. Nackdelen är att jag skulle vart tvungen att äta massa konstiga saker.

Om jag skulle plugga till hösten skulle jag anmäla mig innan den 15 maj, och eftersom jag är ett traditionellt sepebarn i behov av extra stöd av staten hade jag tydligen garanterat kommit in till hösten, men jag tror inte jag bestämt mig innan dess. Så kanske till nästa vår, men då har förmodligen de här jävla särmoderaterna avskaffat hela utbildningsväsendet, eller åtminstone den del av det som är riktat till oss underutbildade proletärer. Äh, jag har ingen aning egentligen, det är bara lösa funderingar.

Inga kommentarer: