tisdag, april 22, 2008

Could It Be Any Harder

På systembolaget värnhemstorget förflyter livet på som vanligt i en alldaglig passé.
Jag har hittat en deltids-stammis (= ca 2 ggr i veckan) från Livorno som efter allmän efterfrågan håller 30 sekunders flash-sessions medans han packar sina varor om italien generellt, italiensk kultur och framförallt det italienska språket, som jag mer och mer funderar på att lära mig.
Således finner jag mig även spendera mer tid i Italien Rött - 69 kr uppåt, kanske delvis för att det är närmast fönstret, delvis för att vinerna är goda, och delvis på grund av min partiellt nyfunna passion för detta land.
Alltihopa gör mig smärtsamt medveten om min oförmåga att transportera mig till varmare och mer intressanta breddgrader under sommaren, som det ser ut tar jag mig bara norrut i sommar, till hultsfred, helsingfors och Malmöfestivalen, som förvisso är på utgångspunkt, men ändå känns lite som en semester.

"And, as the Cock crew, those who stood before
The Tavern shouted - "Open then the Door!
You know how little time we have to stay,
And once departed, may return no more."

Inga kommentarer: