söndag, april 20, 2008

If i had another chance.

Jag får ganska många kommentarer på farmors tatuering, ofta på jobb nu när vi har kortärmade skjortor, de flesta frågar vem det var och blir alltid lite ställda när jag berättar att det var min farmor och undviker att fråga mer i ämnet, ett fåtal frågar i andra situationer mer men brukar ge sig när jag ger undflyktiga svar och bara acceptera det som ett faktum. Många har svårt att tyda den, då den nästan alltid är delvis dold, i enlighet med detta uppstår det ibland lite lustiga situationer.

Som igår, när Smoke hade korridorsfest på rönnen och jag märker att nån random aspackad småtjej från tygelsjö övertydligt sitter och betraktar den länge och väl, något konfunderat, och inväntar någon form av reaktion från mig, när den uteblir utbrister hon helt spontant sonika: "Vad betyder det!?!" tydligt och klart. Jag, något ställd, intar formen av ett levande frågetecken i nån sekund varpå jag känner mig tvingad till att överlämna hela vänster underarm för närmare inspektion och reflektion.
Situationen var bortom absurd och jag kämpade, kämpade, för att komma igenom den helskinnad.
Så, historien utlämnad för framtida referens.

Inga kommentarer: