söndag, juni 17, 2007

St.Pauli

100:ade posten på bloggen, ser man på.
Vad har jag gjort sen sist då kära blogg?
Ja, jag har fortfarande inte köpt en digitalkamera så jag har fortsatt ta skitdåliga bilder med min mobilkamera.

Jag var och såg Malmö FF vs. Brommapojkarna på Sthlm Stadion, vi vann. Niklas Skoog den lönnfete skadebenägne jäveln gjorde fantamej mål.

Det var nästan mer Malmöfans där än BPfans, nästan.
Bakom oss stod 3 överförfriskade tillresta Malmöbor som av någon outgrundlig anledning stod och skanderade "HÖRNFLAGGAN!!!! HÖRNFLAGGAN!!!" hela matchen.

Framför oss stod två absurdt fräscha matchvärdar. Vi misstänkte att det ingick i SvFFs nya strategi för att stoppa huliganer från att springa in på plan, istället för att ställa stora starka snubbar där sätter de små snygga brudar istället. Alla vet ju att det inte finns en jävel som hade kunnat springa förbi dem med gott samvete.

Andreas var hårt fokuserad på dem under hela matchen, nu frågar han hela tiden när nästa Malmömatch är.

Dagen efter var vi i bågen.

Till vänster sitter Pega, hennes vänner hade någon konstig cykelmanifestation på gång som vi var och kollade på. Jag försökte övertala dem om att Critical Mass är mycket coolare, men de var så upptagna med sina cyklar.
Till slut fokuserade vi mer på att äta hamburgare och dricka öl i solen.

Kvällen slutade på Debaser Medis där Rubens storebrorsas flickvän fixade in oss gratis och det här skithäftiga bandet som jag aldrig tog namnet på spelade.

Ytterligare några dagar senare var det dags för Frihetliga Fotbollscupen i Tantolunden.
Banderollen lyder. "Matchen är inte på planen. Den är i parken lite senare."

Astrid var vår självutnämnda klackledare, han fokuserade mer på sin mobil än på självaklackledandet, laget som vi hejade på för dagen gick under namnet "Balla gruppen" aka. 18-6.

Vi vann ju uppenbarligen matchen, vilket firades korrekt.

Efter matchen försökte vi desperat få igång någon form av uppgörelse mot göteborg, i all välmening.

De var inte så jävla sugna på det.

och sist men inte minst så visar Thomas upp sommarens fotbollskollektion.

Inga kommentarer: