lördag, juni 23, 2007

Midsommarmysteriet pt. 1

Igår var det midsommarafton.
Midsommar är en klassisk svensk högtid som egentligen bara går ut på att supa ner sig som fan, helst med högt alkoholhaltiga drycker.
Något som åtminstone om jag åberopar mitt tillstånd för tillfället verkar ha lyckats galant med.

Desvärre har jag bara vaga minnen och ett fåtal ledtrådar vad som egentligen utspelades igår. De 2 andra närvarande huvudrollsinnehavarna är spårlöst försvunna och allt jag har att gå på är ett telefonsamtal, ett antal bilder och ett sms. Men det mest mystiska med det hela var att jag vaknade vid klockan 10 imorse av en minst sagt intensiv smärta i armbågen, jag hade en stunds självransakan för att undersöka eventuella skadade områden genom mitt smällfeta bakfyllerus och visst fan upptäcker jag att jag har feta sår på mitt vänsterknä, sår på min högerhand som framkallar smärta närmast jämförbar som om någon skulle kört in ett järnspett i den, diverse hudavflagningar på min vänsterhand, speciellt i handleds och knogområdet av någon anledning, utöver min armbåge som jag knappt kan röra då.
Något har ju uppenbarligen hänt, skadorna i mitt vänsterknä och högerhand antyder någon form av fall, vänsterarmens skador är i nuläget oförklarliga.
Ett mysterium presenterar sig. Jag framlägger bevismaterial 1, mobilfoton:

(a - Oroväckande tomma flaskor


(b - Oroväckande mängder alkoholhaltig dryck


(c - Edvard med oroväckande lite kläder på sig

(d - Något som förefaller vara Edvard? Fortfarande med väldigt lite kläder på sig.


(e - Se ovan "(d"


(f - Verkar inte ha varit någon bekant på nattbussen, se ipod som styrkande bevis


(g - Konstiga skador .1


(h - Konstiga skador .2

Utöver den knapphändiga information som dessa bilder ger så har jag även i ett märkbart berusat tillstånd ringt till Jonas i Malmö och bett honom säga "heeeeeelveeeeteee vad lack han är". Jag har även skickat följande sms under kvällen:
"Till Mats:
Fuck vi har blivit fotade nån tv snubbe när vi kör mot småungar på söder."
Jag bättrade på stavningen något. Detta måste dock ifrågasättas starkt då jag spenderade kvällen, åtminstone de delar som jag minns av den med Ruben och Edvard som defintivt inte brukar "köra".
Jag återkommer med fortsättningen på historien när jag lyckats leta reda på och fråga ut Ruben och Edvard.
Har du några tips eller andra uppgifter som kan leda till att detta mysterium uppklaras hör av dig via msn!

Inga kommentarer: