tisdag, juni 19, 2007

Im forever yours, faithfully.

Jag har varit ledig idag.
Jag har försatt mig i någon form av protestläge på jobbet, utlöst av att min chef snuvat mig på utbildningsplats på sommarkursen och att jag är alldeles för underbetald jämfört med hur mycket jag jobbar. Med tanke på att jag har rätt och att min chef både klantat sig och utnyttjar mig har jag för tillfället en ganska fördelaktig förhandlingsposition gällande mina arbetstider, vilket lett till att jag fick lördag ledig, och lyckades byta idag mot igår. Vilket är trevligt, speciellt när det är sol och fint.
Jag spenderade dagen med att fokusera på att sova, gå bankärenden och dammsuga myrorna & stadsmission på roskildekläder. Jag hittade inga kläder, men ett par helt nya skor för 125:- och tuborg orginalglas från typ -78. Jag hittade även en alldeles för stor fred perry piké och hugo boss kostym, sorgen över dessa uppvägdes dock av min extas över skorna, så det var ok.
Resten av dagen spenderade jag med att sitta och hänga på facebook, och lite städning och annat kul. Jag har nämligen blivit facebooknörd, jag har gått från att vara helt ovetande av dess exsistens till att blivit fullfjädrad användare på 2 veckor. Ganska imponerande faktiskt. Även ifall jag inte riktigt förstår vad som är så kul med det, eller vad man egentligen använder det till.
Kul är det iaf, som sagt och det är väl allt som räknas.
Imorgon och på torsdag har vi sepedagar på jobbet, vi räknar med mer folk än till nyår, det kommer bli sjukt, och imorgon jobbar jag dessutom 8.30-19.30 på torsdag börjar jag förvisso 11.50, men ändå. Sen är det midsommar, vilken jag lär spendera tillsammans med edvard, andreas och andra väl valda vänner och efter det så är det löning på tisdag, då jag får ut drygt 10, vilket är sjuuukt najs, följt av 2 sepetråkiga arbetsdagar och sen är jag FRI!!!
Åtminstone i 2 veckor. 29-30 jobbar vi på accelerator, 1 drar vi till Malmö, 2 till tyskland, 3 till roskilde, 7 till min kusins bröllop igen, 8 tillbaka till roskan, 9 till malmö igen, 11 till stockholm, 12 till arvika, följt av några dagar där, sen är jag back in hell på jobbet. Fram tills Malmöfestivalen dvs. då jag också fått ledigt. Efter det får jag väl försöka ta mig samman och göra något med mitt liv. Flytta eller nått. Jag vet inte, jag orkar inte tänka på det. Live and let die liksom.

Inga kommentarer: