torsdag, augusti 14, 2008

Le Tour 5

Dag 5 gick i shoppinggudarnas tecken.
Här på Lafayette Haussmann.

Stora hallen inne på Lafayette.

och taket.

Lafayette

Uppståndelsen var total när vi fann att Filippa K fanns representerat.

Fotat från en av broarna mellan husen på Lafayette.

På Lafayette Gourmet kunde man handla massor av saker, t ex den här polska Absolut varianten.
Absolut Level - Distilled in the spirit of Absolut.


Operan.

Operan.

Operan.

Operan.

Nått hus som vi aldrig riktigt lyckades fatta vad det var.

Jag trodde det var byggnadställningar först, men när jag såg att det var ett konstverk kunde jag inte låta bli att bli lite imponerad.

Louvren.

...

En park framför Louvren, vad den nu heter.

Där fanns en massa konst genom hela parken.
Bland annat dom här skulpturerna som jag tyckte om.

Place de la concorde. I efterdyningarna av Le Tour, därav bikeracksen som dom brukar kallas.

Mer konst.

Fin butik som vi bara var inne och vände i.

Med en lika fin bil utanför.

Cartier och amerikanska turister.

Chanel.

Där fanns gott om fina bilar utanför alla affärerna.

Vaktavlösning på Presidentens residens.

...

...

och strax efter det anlände nån, vi vet inte vem, men om ni undrar hur man kommer in till presidentens residens så förklarar den här bildserien det.
1.

2.

3.

4.

Inrikesdepartementet.

Champs Elysees igen.

Charles De Gaulle.

och min absoluta favoritbyggnad i Paris.
Grand Palais
Som ingen egentligen visste vad det var.

Det är en uställningshall byggd till världsexpon.
Står för det mesta oanvänd, just när vi var där hade dom montreal baletten på besök.

D&G, där ägaren till Smarten defintivt inte var inne.

Cavalli

Bvlgari

och för alla er skofantaster, naturligtvis Jimmy Choo!

Dior.
Ja, vi var för lata för att hela tiden gå över gatan, vi höll oss till en sida.

H&M.
HA! Eller hur, kunde varit.
Louis Vuitton.

Bentley.

Rolls Royce

Ferrari

Valentino.
Nej, jag köpte ingen kostym.
Jag vet, jag borde gjort det.

Audi R8, där bakom Mercedesen.

Diana monumentet.

...

Moderna Museet.

och min absoluta favoritfontän.

Följt av Starbucks.
Of course.

Pantheon var vi också uppe och hälsade på.

Självklart avslutar vi med Grand Palais i solnedgången.

Inga kommentarer: