lördag, augusti 09, 2008

Le Tour 1

Varför vanlig bensin när man kan få:
"Super"

Vår fabulöst gröna utsikt.
Chateau La Hulpes slottsträgård ligger faktiskt inte speciellt långt bakom dom där träden.
Så ni vet.

I belgien har dom kommit på en fantastisk smart sak:
Varje plats har en sensor som läser av ifall där står en bil eller inte.
På så sätt vet dom exakt hur många platser som finns lediga, och på vilken våning.
Dessutom är det så finnurligt att om där står en bil så är lampan röd och om inte så är den grön.


Grand Place

Grand Place

Stadshuset, något, bara något mer imponerande än både Malmös motsvarighet och DC's tre kronor.

Ytterligare en smart belgisk idé.

Grand Place

Valfri gata - Bryssel, Belgien.

Manneken Pis

Manneken Pis
Med tillhörande busslaster av turister.

Souveniraffär.
Stängd när vi var där dock.
Låg i världens minsta hus, bokstavligen talat inte bredare än vad du ser på bilden.

Jag är normalt ingen fan av Belgisk öl, men, man tar ju seden dit man kommer.

LeRoy.
Stureplangruppens senaste tillskott.

Otroligt liten gränd.
Som killen vars axel du ser inte alls tyckte om att jag fotograferade.

Något fick mig att tro att musslor var deras specialité.

Shanghais brysselfilleal.

Galleria.

Belgisk Chockladfontän.

Vad jag gillade med bryssel var att det var en störd fusion mellan übermodernt och urgammalt.
Du hade, utan problem, kunnat spela in en Batman film här.

I huset där ovanför lyste dom upp fönsterna i olika mönster.
Det var häftigt.

Hotellet i La Hulpe var inte bara coolt, utan även sanslöst fint.
Jag gillade det.
Det här är lobbyn.
Samma lobby som var bemannad av minst 6 anställda och 0 gäster när vi kom.

Lobbybaren, friskt sponsrad av Bombay Sapphire.
Varje kväll tog han undan alla flaskor.
och varje morgon satte han ut dom i samma ordning igen, efter att först ha torkat av dem.
Jobbigt?

och här tog mina egna bilder från hotellet slut.
Det var inte direkt lämpligt att fotografera mer.
Men jag lägger till ett par bilder som jag snodde.

Inga kommentarer: