torsdag, augusti 14, 2008

Le Tour 4

Dag 4 begav vi oss till Stade De France där en genomskärning av planen ser ut exakt sådär.

Dom hade nån sommarlovsaktivitet på G.

med en jävla massa kids

Det såg kul ut.

Sektionsgång.

Brandcentral + Brandman

Ingången till backstage.

Michel, vår guide på väg till:

Omklädningsrummet.

Trezeguet.

Duscharna.

Pool. Med bubblor.

Spelarna hade sommarlov. Men där fanns gott om foton från VM. Kanske för att inspirera till stordåd igen.

Barthez + Tröja

Tröja - Barthez

Ribery

Spelargången, innåt.
Nått jag inte visste dom hade var dom där monitorerna, med kameror över planen.
Ingen aning vad dom använder dom till dock.
Glömde fråga.

Utsikten från presidentens svit.

Presidentens svit.
För dagen helt tom.

Presidentens svit.

Om du förlorat dina föräldrar.
Eller hittat något barn, går du hit.
Jag fick inte fota där inne.

Inte här inne heller.

Michel var otroligt stolt över dem här trappfundamenten, som tydligen var otroligt svåra att konstruera och montera.
Jag kände mig tvingad att ta en bild för att han skulle bli nöjd.

En bit av planen.

Stade de France.

Efter vår planerade rundtur på Stade De France begav vi oss till Paradis Latin för att fixa biljetter. Där träffade vi den här mannen. En 67 årig pensionerad vaktmästare som inte pratade ett ord engelska men som gärna visade oss runt där inne.

Egentligen är det totalt fotoförbud, men han verkade inte bry sig, så jag passade på.
Trots att han tände upp både lobbyn och teatern för oss var ljuset inte alltför skarpt, av naturliga anledningar, så bilderna blev lite halvkassa.
Bättre än inget dock.

Vi lärde oss att teatern var byggd av eiffel.

och att vip-hörnan var konstruerad av honom.

Massiv kristallkrona.

Vip-hörnan.

Vip-baren. Dom där fotona som hängde överallt var bilder på diverse digniteter som besökt dem under åren, bakom mig en bild på både förre och nuvarande presidenten t ex.
Jag tänkte dock inte på att fota dem.

Exteriört.

Vi begav oss ner mot Notre Dame, där jag hittade ett lustigt hus.

och en svensk bok på shakespeare & co.

Interiör.

Interiör.

Exteriör.

Kanalbåt.

Notre Dame. Den från disneyfilmen ni vet!

Notre Dame.

Stadshuset. Något mer imponerande än både Malmös betonglåda och Stockholms tre kronor.
Slår dock inte Bryssel.

Avenue des Champs Elysées

Trocadéro trägården och Tour Eiffel.

Inga kommentarer: