måndag, mars 17, 2008

Tour de france


Jag funderar ofta på vad jag gör här egentligen. Varför jag inte bara flyttar, till en varmare plats.
Jag vet, att det egentligen inte hade förändrat hur jag känner mig, jag hade förmodligen bara känt mig ännu mer ensam, alienerad och fått hemlängtan, men det hade åtminstone varit varmare. Kanske det hade varit värt något. Jag tycker om Côte d'Azur, jag hade nästan kunnat tänka mig att flytta dit.
Till Toulon eller Marsielle. Kanske en bit ut på landet, till någon bergsby. Sådana som vi var i när jag var liten. Tänk vad fantastiskt det hade varit. Jag hade förmodligen haft något jobb där som jag kunde gjort, det hade inte varit så hemskt, förmodligen inte alls värre än här.
När jag funderar på det, alla världens länder så är det nog bara norra Italien eller södra Frankrike som jag verkligen hade kunnat tänka mig bo i, med en liten vinst. Visst jag hade kunnat flytta till Finland eller Norge, men vad hade jag vunnit på det. Det Franska systemet vs. det Svenska systemet är väl sådär sponant ganska lika, Frankrike har sina svagheter, men det har ju vårt system också. Allt som allt hade det nog gått jämt ut, fördelarna mot nackdelarna.
Ibland kan jag inte förstå varför jag inte bara gör det, men jag gör det aldrig. Jag begränsar mig till två veckor eller tre med tour de france, kanske en tripp till Nice och St:tropez om jag har tur.

Inga kommentarer: