måndag, mars 31, 2008

BoCenter

Så nu när jag lagt upp typ en miljon bilder från stockholmshelgen och alla är nöjda och glada känns det skönt att jag kan gå tillbaka till att posta för mig roliga och relevanta saker igen, som det här, om direktreklam.
Jag fick nämligen hem en flyer genom mitt brevinkast från en av Malmös antagligen mer obskyra mecklarfirmor, inget konstigt i sig med det, jag får ett antal sådana varje vecka. Vad som gjorde att denna skiljde sig från dem andra var att den hade texten "Bocenter har sålt i ditt område igen!" och hänvisade till en lägenhet på dalaplan. Nyfiken på hur Bocenters områdesdefinationer egentligen såg ut bestämde jag mig för att maila ansvarig mecklare Djavad Kristensen och få mer information om situationen.

"Hej Djavad!
Jag är en sån där person som gillar att hålla mig uppdaterad om vad som händer i omvärlden, även om det gäller mer eller mindre riktad reklam, därför har jag inte heller hängt upp en 'ingen reklam tack!' skylt på min dörr. Ibland, när det dimper ner ett berg av matvarureklam i brevlådan, starkt åtföljda av några räkningar kan jag börja omvärdera mitt beslut, men då och då dyker det upp så där fina stunder som gör att jag kan utstå mindre regnskogar av hemköpreklam. Som igår t ex när jag fick lite samhällsinformation från dig och din arbetsgivare.
Vad som gjorde mig lite förbryllad och stunden så fin var att du vänligt upplyste mig om att du sålt en lägenhet i mitt område, närmare bestämt på Dalaplan. Då jag, senast jag undersökte saken, fortfarande är bosatt i Rörsjöstaden blev jag lite konfunderad om hur det egentligen står till med områdesdefinationerna hos bocenter. Från min hemadress till Dalaplan är det ca 3,3 km och beroende på vilken väg man väljer så passerar man både möllevången, sofielund, sorgenfri och tom. ellstorp på vägen.
Jag vet inte om det är ett medvetet marketingkoncept från er sida för att få mig att lägga märke till er, om min brevbärare plockat fel hög på postcentralen, eller om det är någon mäklarassistent som helt enkelt ringat in fel område, men jag kände att jag var tvungen att i alla fall höra av mig och tacka dig, för denna vackra stund i min annars så dystopiska reklamdjungel.
Mvh.
/Mattias på Ehrensvärdsgatan"

Jag tyckte jag tappade momentum på slutet, men det kan bero på att jag egentligen inte visste vad det var jag ville säga honom. Om han svarar lägger jag defintivt upp det.

Inga kommentarer: