torsdag, maj 17, 2007

Drop Dead, Casanova.

Jag befinner mig i processen, och jag kan verkligen inte nog betona ordet process här, av att tvinga mig igenom hela "300" på min ipod.
Det är sällan jag varit med om en så genuint usel film befläckad med de allra billigaste hollywoodklichéerna. "For we are Spartans!" Jo, tack, jag fattade det redan på filmpostern.
Det verkar som om producenterna bakom filmen i ett försök att göra den helt idiotsäker bara gjort den idiotisk.
90 Minuter av abnormalt homogent muskulösa män som springer omkring och inte bara bryter mot alla former av stridsteknik de så passionerat talar sig varma om men som dessutom i sin fullkomlighet på något magiskt sätt lyckas möta en armé på typ 3 miljoner perser 3 åt gången.
Pricken över i:et är trots allt hittills (Jag har ju inte sett färdigt den än) när den persiska arméen öser ett antal 1000 pilar från minst 2 km avstånd i uppförsbacke över de stackars spartanerna som modigt nog duckar under sina typ 1,5 cm tjocka sköldar och inte en enda pil går igenom än mindre lyckas träffa någon av de kroppsdelar som skölden inte skyddar.
Ett flitigt överanvändande av slo-motion knappen, en speaker från ingenstans och ett inhopp av ringaren av notre-dame själv spikar igen kistan för denna trots allt väldigt estetiskt tilltalande film.

Kontentan:
Se inte "300".

2 kommentarer:

Rxn sa...

Ah ja! Nu ska vi inte hacka för mycket ner på den filmen! Den var bra!

Mattias sa...

Jag är ledsen, men. Nej.