fredag, oktober 12, 2007

Let's make our escape.

Jag har haft lite att göra under veckan.
Ett exempel.
Jag bestämde mig för att komma försent imorse. Tiden som blev över ägnade jag åt att titta igenom mitt kylskåp.
Jag fann:
2 paket oöppnad mjölk som gått ut.
1 paket korv som var på sin sista bäst-före dag och var tvungen att nödräddas genom att bli kastad i frysen.
1 ost som såg, allmänt osanitär ut.
1 paket juice som gått ut.
Utöver detta hittade jag även lite bröd som vi kunde kassera.
Ovanstående var i princip alla färskvaror jag har hemma.
Som ni förstår genom detta har jag varit ganska upptagen, därför är bilderna från göteborg också lite försenade, men, ni vet vad dem säger, bättre sent än aldrig.

Jag åkte tåg. Alldeles för tidigt, en lördagmorgon.
Men jag hann förvisso jobba ganska mycket på tåget, så det var inte så farlig.

I Göteborg är allting lite, annorlunda...

.....

Jag var dock imponerad av deras centralstation.
Förhoppningsvis blir nya malmö central minst lika bra.

Det var roligt att träffa Jonas i hans naturliga miljö.
Även Jonas verkade tycka att det var underhållande.


Jag bodde här. Men det var inte det bästa.
Jag slapp betala kalaset, det var det bästa.

Mitt rum/kontor. Eller ja, den större delen av det iaf.

Vi åt på smaskens pizzeria, som har haft samma ägare sen 1997.
Det var minst sagt smaskens.


Jonas bodde i studentghettot.

I det här huset.

I den här korridoren.

Bakom den här dörren, i rummet ni inte får se.

Vi åkte mycket spårvagn, och tittade på sevärdheter.

Vi försökte smälta in bland lokalbefolkningen.

Malmö mötte IFK, i Malmö.

Det var det. Hoppas det gav er något och om inte.... Zinde.

Inga kommentarer: