tisdag, oktober 02, 2007

I'll meet you once, greet you twice.

Så... Min dag började med tre alternativ, nämligen hur jag ska spendera min lördag.

1) Åk till köpenhamn och delta i ett demonstrationståg. (Jag kan ta med mig jobbkameran och låtsas vara press för att slippa bli inblandad men ändå vara med)
2) Åk till göteborg, träffa jonas och uttnyttja den där jävla hotellnatten jag bokat om 14 gånger redan.
3) Stanna i Malmö, umgås och gå på fotboll.

Vad jag vägrar förstå är varför allting måste hända på samma dag.

Hur som helst så tror jag att jag bestämt mig för att åka till göteborg, med största sannolikhet själv och bara ta det lungt, åka spårvagn, se hur jonas bor, ta en öl och hälsa på goa och glada människor. Jag undersöker dessutom ifall hotellet har en pool, isf är det kung.

Jag tror även jag hittat en lägenhet som jag möjligtvis är intresserad av, på ehrensvärdsgatan, lagom nära både jobb och stan. Jag ska försöka boka in en visning under kvällen/morgondagen.

Jobbet är som vanligt, lite tråkigare för tillfället kanske, och min chef, liksom alla andra överordnande är dum i huvudet. Vi ska ha utbildning 07.00, följt av nån superidé från någon ambitiös människa om en superquiz för att avgöra vilket lag som får åka till polen på spa-resa och det hela ska avrundas med en för-after work på jobb följt av mosaik.
Jag tror inte jag kan skippa superquizen då jag faktiskt ingår i ett av lagen, men jag ska försöka slippa after-worken.

Helgen spenderade jag på skånemässan. Jag tog lite bilder, dem kanske ni får se nångång.

Annars är det mest min dubairesa som ligger i görningen. Vi får se ifall jag lyckas sy ihop det.

Inga kommentarer: