måndag, april 05, 2010

West of Viken

Jag åkte till Västervik med Hällund och Gelebo och ett par till och hängde för nån vecka sen, mina förväntningar på Småland generellt och på Västervik i synnerhet var allmänt låga, men tji fick jag! Viken var ju maktens plats! Helt galet trevlig stad, åk dit, häng där, digga läget!

Jag höll föredrag

och lyssnade på föredrag

och lyckades bli invald i en nationell styrelse!

men framförallt så lyckades jag hitta Corner!!
Ett helt galet grymt hamburgerställe med parkettgolv och mosaik i restaurangen!

att maten var the shit, som David här illustrerar, gjorde det hela ju sjukt mkt bättre!

och så hittade jag och Hällund Palladium! Ett galet plejs, i en gammal biograf, mitt i Västervik!


Palladium in action!
(Jag lät google randomisera musiken till klippen då min mobilkamera mest plockade upp ett extremt brus)


Hälllund in action!

Offentlig urinering såg man tydligen ner på i Västervik.
Men Hällund är rebell.

Åhmans, som är Västerviks andra, inte fullt lika bra hamburgerställe har lite lustiga öppettider.

Inga kommentarer: