måndag, april 19, 2010

Southern girl

Vi började prata om den Öresundska integrationen när vi passerade triangeln under en promenad idag. Vi kom nog fram till att den går för långsamt, arbetskraftsutvandring, bostadsrättsinvandring och grandiosa tunnelbyggen till trots. Jag är nog inte den största Danmarksupporter man kan hitta, men jag är ett starkt Malmöfan och det borde ligga i Malmös intresse. Tanken fastnade kort sagt i huvudet på mig.

Jag tror jag bestämt mig för att om jag skaffar barn, vilket jag inte tänker, så måste det nog bli med en Danska, för att bättra på integrationen. Jag antar att det inte är en sämre anledning än många andra, jag utgår från det iaf, och den verkar väldigt logisk.

Jag tror dock detta betyder att jag måste börja hänga mer i Cph. Jobbigt.

Inga kommentarer: