fredag, januari 08, 2010

Nyår 2009 - Nu i 3D

-10-talet skulle firas och i år hade lotten mer eller mindre tvingat sig till Andreas och därmed fyrades nyåret in i stor stil hemma i Snickedings nya lägenhet. Eller stor kanske var att ta i, säg mer, intim.. Lollo bjöd på trerätters, med specialkost för undertecknad och jag offrade mig såpass till den grad att jag bjöd på fördrink, man ger och tar, eller hur var det nu? Mest tar tror jag.

Lite uppmuntran strax innan vi började med körkortsteorin.

Joel anförde middagskonversationen med ett leende!

Simon gjorde ett gott försök i 3D.

Heckler försökte hon också, men något kändes inte riktigt rätt.

Middagen hade varit fantastisk, om inte Simon envisats med att vända på slipsen hela tiden.

Lollo bjöd på härligt kladdig dessert.

Tyvärr intresserade den inte Simon lika mycket som vissa andra saker.

Therese 'middagsmarodören' Heckler

Pontus var märkbart skymfad av Hecklers makabra upptåg.

Det tog ett helt glas för henne att komma tillbaka på banan igen.

Jag bad Jonas om hans bästa pose.. Det gick sådär..

Lollo lyckades aningen bättre. Bara aningen.

Heckler är noga med kvaliten på tilltuggen.

Pontus är inte fullt lika noggrann. Han föredrar att indulgera impulsivt.

Simons nyårspose: Som ett barn på julafton!

Lämnar man drickat hos Heckler kan man vara säker på att det inte bubblar över.

Andreas går igenom säkerhetsrutinerna inför fyrverkerierna.

Det gick hyffsat bra i början...

...men nånstans på vägen spårade det ur lite..

Louise ansvarade för tomteblossandet.

Även det spårade ur något.

Värnhem ger det sitt bästa.

Snicke 'Living the dream' Ding.

Inga kommentarer: