fredag, mars 06, 2009

The revolution will not be televised.

Jag skulle möta upp Andreas efter jobb, så jag tog en dystopisk promenad, dagen innan dagen D, runt polisstat Malmö och Fort Baltikum.

Genomtänkt?



Jag tyckte faktiskt lite synd om killarna på taket, dom såg så ledsna ut.
Lite, nästan, inte alls.

Det samlade mediesverige.
Kvällstidningarna litar väl på andrahandskällor som vanligt.



Väldigt, kontinentalt?

Det var mest polis och staket, och polis.
Inte så mycket annat.

Lägligt.


På promenad, genom stan.




Dom spanade på mig.
Jag spanade in rådande regelverk.
ursäkta den suddiga bilden, jag var rädd att dom skulle överfalla mig när jag utövade min grundlagsskyddade friheter



För att förebygga ungdomsbrottslighet har Polismyndigheten och Malmö kommun gemensamt bestämt sig för att satsa på 'kreativa och utvecklande'-lekytor för låg- och mellanstadiebarn.



Kvällsöppet.




Begränsad framkomlighet.



Fort Baltikum



On tour.




Vägspärr
Lite fuskigt att dom fick sitta i bilarna och trycka dock.
Dom borde grävt värn och fått frysa röven av sig som andra dödliga.

Vinka glatt



Eko-polis

Inga kommentarer: