onsdag, november 05, 2008

Readers Sound Off on Private Rentals

Jag är inte alls så exalterad över Obamas seger som jag känner att alla andra tycker att man borde vara. Kanske är det för att jag varit övertygad om att han skulle vinna, kanske för att jag alltid varit ett tvärtombarn eller kanske är det för att han känns lite som Ronald McDonald, visst är allting fint, unikt och färgrikt på ytan, men det är fortfarande bara något överpriserade rätt kassa hamburgare förpackade i den amerikanska självbilden. Eller kanske var det bara det att hans seger-scen var slående likt något Speer skulle ritat till NDSAP.
Således gör jag helt-om och slänger upp bilder från helgen istället.

1 kommentar:

Coffe Wahlquist sa...

Problemet med segern är att ingen av dem skulle bli en bra president! Det som däremot är mäktigt är att världens mäktigaste man är "svart" (som att någon människa är svart...). Det är ett framsteg för mänskligheten...