onsdag, november 26, 2008

Hört på värnhem.

Engagerad stamkund 1.0 (Dj.Serbien) möter engagerad stamkund 2. (Nytillkommen baltisk talang) i förbipasserande vid kassalinjen och yttrar följande.
1.0 "What are you going to do?"
...
2.0 "Drink?... What else?!"
På något sätt sammanfattar det så mycket av min tillvaro.

En annan klassiker är tanten som kommer in och är väldigt tydlig i sin efterfrågan om ett "druvvin" alltså, ett vin gjort på druvor, vilken/vilka druvor eller än mindre vilken färg det var på dem hade hon ingen aning om.

Något som icke är klassiker:
Att fråga om Blossa08. Den är slut, du missade det, acceptera det.
Att på något sätt överhuvudtaget nämna något som ens i närheten är relaterat till hur pass avdragsgilla våra varor är. Gör det inte, och gör det defintivt inte mer än en gång för att du inte tror att du redan sagt det till vem det nu än är som står i kassan.
Att klaga på hur pass dyra våra varor är. Våra varor är VÄLDIGT konkurrenskraftigt prissatta, att vi sedan inte har någon direkt konkurrens är en annan fråga, som jag inte heller vill diskutera.

1 kommentar:

Rxn sa...

Bara för det. Ska jag gå in till dig och fråga om ni har Blossan. Lovar. Och, OCH (!) fråga om ni kan sänka priset.