onsdag, juni 25, 2008

Calm, collected and cunning.

Jag har under en längre period varit besviken på min diskmaskin, jag tycker icke den har diskat min disk till en korrekt nivå av renlighet efter avslutat program. Otippat nog har detta varit en källa till stor irritation i min tillvaro då jag efter att ha ansträngt mig och satt in disken i diskmaskinen och sen diskat den ändå fått stå och diska allting för hand.
Jag har även under en längre period icke haft diskmaskinsdiskmedel och enligt principen "Vänta-ifall-diskmedel-funkar-i-vasken-borde-det-funka-i-diskmaskinen"-använt vanligt diskmedel. Ja, jag vet, detta låter otroligt korkat. Det är det också, men logiken har för mig varit obestridlig. Jag var dessutom väldigt nöjd då detta innebar att jag helt enkelt inte behövde skaffa diskmaskinsdiskmedel.
Den bristande funktionaliteten på diskmaskinen har jag helt enkelt attribuerat till dess ålder (Den är tillräckligt gammal för att inte vara ny men samtidigt inte alls jättegammal) och lågstatus tillverkare (Bosch).
Igår fick jag dock en uppenbarelse!
På något mystiskt sätt har diskmaskinsdiskmedel (Ett något dyrare sådant dessutom) helt plötsligt hamnat i min ägo och dessutom letat sig in i min diskmaskin, så igår, när jag öppnar min färdigdiskade diskmaskin och förväntar mig en stund av sorg blir jag ju nämnbart chockad när jag inser att allting i maskinen är KRISTALLrent. Och här känner jag att jag måste förklara mig, det var inte bara rent, det var skinande, det var som en auora av renlighet hade lagt sig runt min disk och skyddade den från att någonsin bli smutsig igen.
Kontentan: Alla maskindiskmedelsreklamer ni ser på TV där diskmedlet spränger bort smuts från disken är sanna.
Maskindiskmedel är magiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där var något av det mest förunderliga jag någonsin har läst.. xD