tisdag, januari 08, 2008

I love this city.

Jag firade nyår med Jonas, Andreas och Fille. Eftersom jag var på mellandagsturne befann jag mig inte i Malmö förrens vid lunch. I god tid tänkte jag, men för Andreas...

och Jonas hade det redan hunnit vara fest en bra stund.

Jag och Fille som är lite finare i kanten och tycker om att betrakta och blanda omsorgsfullt innan vi dricker blev ju smått oroliga över om vi överhuvudtaget skulle hinna ikapp.

Det lyckades vi ju uppenbart med och tills det hade blivit mörkt hade både Jonas och Andreas nyktrat till såpass så att raketerna kom fram.
Andreas är ju snickare och som van sådan hanterar han 5-48or dagligen, därför brydde han sig aldrig heller om att läsa säkerhetsinstruktionerna, han bara slängde dem över räcket.

Han lyckades dock bli något mer exalterad när de luftburna raketerna kom fram. Små, men kraftfulla var hans omdöme om dem.

Vi bar oss av ner till hamnen och vidare ut till sundspromenaden där vi satte upp tillfälligt fältläger.

Vi begrundade den vidunderliga utsikten innan det blev dags..

Jonas var lite nedstämd i början, han kände sig ensam nere på promenaden.

men så fort champangen kom fram så..

blev det bra fart på honom igen.

Andreas föreföll vara nöjd han också. En stund efter bilden togs avlade han sina nyårslöften.
Att sluta dricka & röka.

Det var duktigt med raketer över Malmö.

och vi ville givetvis inte vara sämre.

Fille var precis som Andreas ytterst exalterad när de stora raketerna kom fram.

Grannarna överträffade dock oss, gång...

på gång..

Vi var tvugna att helt enkelt erkänna oss besegrade och applådera dem.

Sen kramades vi en stund..

Svepte champangen och gav oss av till danspalats.

Nästa år är du också inbjuden. Ja, du.

Inga kommentarer: