tisdag, november 13, 2007

Fredagskväll på Hallen.

Jag har haft två lunchdejter med Staffan igår och idag. Vi sitter alltid och snackar mycket skit, men just de här två dagarna har varit speciella, mer givande än de andra. Jag tror nämligen jag har kommit på en teori, en teori till en förklaring på vad som binder samman i princip alla mina andra teorier. Jag tror jag varit det på spåren på länge, det här med sociologin osv. men nu börjar jag verkligen brännas här. Min teori, logik.
Ja, du läste rätt. Logik. Jag har nämligen konstaterat, att vad som verkligen irriterar mig mest, med massbeteende, är när det övergår i ologiskt massbeteende. Vi kom in på det när vi diskuterade kvällstidningar. Givetvis måste detta ju förfinas och utvecklas.
Jag ska forska vidare i detta och om ni har tur så får ni en mycket mer sammanhängande och bättre avhandling nångång.

Inga kommentarer: